In dit onderdeel van week 2, wordt de positionering en de diensten marketing van Dauphine & More uitgewerkt. Dit wordt voornamelijk uitgewerkt voor het nieuwe onderdeel binnen het Dauphine & More, namelijk de verzekeringstak. Tenslotte wordt er aangegeven hoe Dauphine & More zich kan onderscheiden van concurrentie.
Positionering
De positionering dat bij Dauphine & More het beste past op het gebied van verzekeringen, kan samengevat worden in een pakkende uitspraak: Verzekerd zonder zorgen. Dit betekent dat wij voor u oplossingen bedenken en ons best doen om financiële problemen te voorkomen. Dauphine & More wilt u als klant optimale voordelen bieden. Dus als u als klant op reis wilt gaan, zorgen wij dat uw financiële onzekerheden optimaal worden afgehandeld.
Diensten marketing
Dauphine & More wilt een dienst aanbieden op het gebied van schade- en levensverzekeringen. De markt voor verzekeringen is een markt die hard in beweging is. Met veel bedreigingen maar zeker ook kansen. In de diensten marketing wordt aangegeven hoe wij als Dauphine & More de dienst aan de man willen brengen.
Product
Het product betreft een verzekeringsproduct. Dauphine & More biedt schade- en levensverzekeringen.
Promotie
Promotie is een van de belangrijkste aspecten van een bedrijf. Door goede promotie kan de markt kennis maken met het product van Dauphine & More. Het is niet alleen kennis maken met het product, maar ook met het bedrijf. Daarnaast kunnen potentiële vakantiegangers op de hoogte gebracht worden van het nieuwe product, namelijk verzekeringen. Ook kan promotie gebruikt worden om een binding tussen klant en adviseur te versterken.
Dauphine & More richt zich op Public Relations en persoonlijke verkoop. Door het opbouwen van een imago door sponsoring en sociale media kunnen wij onder de aandacht komen van klanten. Door veel gebruik te maken van sociale media kan Dauphine & More een groter deel van de markt bereiken. Dauphine & More gaat zich ook richten op duurzaam ondernemen en zal veel betrokken zijn bij sociale evenementen zoals tennistoernooien, hockeytoernooien en bijvoorbeeld gehandicapten helpen bij hun vakantie. Door dit te doen kunnen wij onze maatschappelijke betrokkenheid laten zien.
Daarnaast is persoonlijke verkoop ontzettend belangrijk. Dauphine & More gaat zorgen dat haar adviseurs een verzorgde uitstraling hebben, met als effect een betrouwbare imago. Dit komt het vertrouwen ten goede.
Plaats en tijd
In de opstartfase van de verzekeringstak gebruikt Dauphine & More een enkel locatie. Dit houdt in dat de klant en de adviseur op een enkel locatie kunnen afspreken. De manier van contactlegging en advisering kan natuurlijk verschillen. Zo kunt u op kantoor komen voor advies, maar de adviseur kan andersom ook bij u thuis thuis komen. Een andere mogelijkheid van contact is dat de u en de adviseur op afstand blijven. Dit door het adviesgesprek via de webcam (online) uit te voeren.
Doordat tussenpersonen in de verzekeringsbranche verdwijnen en minder worden. Is het belangrijk voor Dauphine & More om het verschil te maken door veel online contact te hebben met klanten. Vooral het online adviseren van klanten moet veel aandacht krijgen. Dit is goed voor u omdat het krijgen van advies zo makkelijker wordt. U hoeft immer het huis niet uit.
Fysieke omgeving
Fysieke omgeving van Dauphine & More moet simpel zijn. Allemaal gericht op de functionaliteit van het adviesgesprek. Wij willen als bedrijf de prijzen laag houden, en een groter deel van de bevolking bereiken. Dit zorgt ook dat de drempel lager wordt om naar het kantoor te gaan.
Prijs
Dauphine & More wilt werken volgens vaste prijzen per advies. Wat hierbij belangrijk is, is dat de prijzen laag worden gehouden. Dit is mogelijk omdat wij gebruik maken van sociale media en persoonlijke verkoop. Beide promotiemanieren kosten weinig tot geen geld. Het hanteren van vaste prijzen zorgt voor transparantie en duidelijkheid. Wat enorme pluspunten zijn in de huidige markt voor verzekeringen.
Proces
U kunt reizen boeken via verschillende manieren. Het kan fysiek op kantoor, op internet of telefonisch. Bij het boeken kunt u financiële ongevallen en onzekerheden verzekeren door een verzekering aan te schaffen. Dit kan op internet, maar ook op kantoor. Waar nodig kunt uv aangeven of zij advies wilt van een adviseur. Aangezien 90% van de klanten kiezen voor een oplossing met deels digitaal advies en deels samen met een adviseur, komt in de meeste gevallen de adviseur aan de pas.
Hoe te onderscheiden met de aanvullende diensten:
Informatie
Volgens onderzoeken blijkt dat de financiële sector nog steeds een slecht imago heeft. Uit onderzoeken is gebleken dat nog maar 33% van de ondervraagde nog vertrouwen heeft in de financiële sector. Dit betekent dat tussenpersonen die opereren in de verzekeringsbranche nog meer hun best moeten doen om dat vertrouwen te herwinnen. Het herwinnen van vertrouwen begint bij de informatievoorziening. Voor de kredietcrisis was de focus van tussenpersonen niet gericht op optimale informatievoorziening voor klanten. Om het vertrouwen en dus een sterkere klantbinding te creëren, moet Dauphine & More proactief zorgen voor de informatievoorziening. Het begint met het verstrekken van informatie over de toegevoegde waarde van de dienst. Door dit te doen kunnen klanten direct lezen welk probleem die dienst oplost. Zoals innovatie-expert Tony Ulwick het zegt: klanten zijn alleen geïnteresseerd in The Job to be done. Dus hoe de klus geklaard kan worden, en juist hier moet de toegevoegde waarde zitten. Dit is de toegevoegde waarde die wij willen aanbieden.
Dauphine & More moet ook informatie aanbieden over de verzekeringsvoorwaarden, product, kosten advies, nazorg en de kernwaarde van het bedrijf. De voorgaand genoemde informaties worden op de website en de mobielen app van Dauphine & More geplaatst. De mobielen app is ontzettend belangrijk. Onderzoek laat zien dat in 2020 maar liefst 70% van financiële klankinteracties via mobielen apparaten zullen gaan.
Uit onderzoek is gebleken dat 75% van consumenten zich online oriënteert op financiële producten die risico en vermogen dekken. Daarnaast kopen steeds meer klanten financiële producten online. Bij een schadeverzekering (Reisverzekering) koopt maar liefst 45% van de consumenten online.
Advies
Dauphine & More moet traditioneel adviseren met het nieuwe vorm van adviseren combineren. Dit betekent dat wij niet alleen klanten op kantoor adviseren, maar ook via een webcam online. Zo kunnen klanten thuis advies krijgen van de adviseur. Als de klant liever op kantoor advies wilt krijgen, dit omdat hij of zij het fijner vindt om een face to face gesprek te hebben, kan dat natuurlijk ook.
Bestelling opnemen
Bestelling opnemen is meer in de trend van vragen van klanten, maar ook klachten van klanten. Een goede klachtafhandelingsprocedure zorgt voor een sterke binding tussen klant en adviseur. Bij vragen moet de adviseur beschikbaar zijn en op een kantvriendelijke manier de klant helpen.
Gastvrijheid
Gastvrijheid kan in twee definities worden opgevat. Gastvrijheid kan zijn dat de adviseur bij een gesprek op kantoor, de klant drinken aanbiedt. Daarbij moet het kantoor zorgen voor diverse drankjes. Daarnaast kan gastvrijheid worden vertaald in de toegankelijkheid van de website. Een klantvriendelijke uitstraling helpt de toegankelijkheid voor het bedrijf. Wij willen op beide definities inspelen. Zorgen voor hospitality en een verzorgde website.
Extra zorg
Dauphine & More moet hierbij consistent en regelmatig contact onderhouden met klanten. U kunt denken aan nazorg. Als de klant een verzekering heeft gekocht, nabellen als alles nog naar wens is. Bij wijzigingen met betrekking op het verzekeringsproduct, ook even contact opnemen met de klant. De klant op de hoogte stellen. Meedenken met de klant. Proactief handelen. Dit betekent dat de adviseur altijd een stap voor moet zijn. Met een stap voor zijn, wordt bedoeld dat de adviseur eerder met ideeën komt dan de klant. Voordat de klant überhaupt aan kan denken, moet de adviseur het al benoemd hebben. Dit creëert een persoonlijke sfeer waar de verwachtingen van de klant wordt overtroffen.
Uitzonderlijke gevallen
Dauphine & More gaat een kaartje sturen naar klanten op bijzondere momenten. Door dit te doen wordt er een persoonlijke binding met de klant gecreëerd maar ook versterkt. Bijzonder momenten zijn kerst, oud en nieuw of de verjaardag van de klant. Klanten willen tegenwoordig persoonlijke aandacht, en door het sturen van felicitaties of fijne kerst- en feestdagen wordt deze persoonlijke aandacht benadrukt. En daar staat ons kantoor voor: Persoonlijke aandacht voor onze klanten.
Betaling
Het betalen moet voor klanten zo makkelijk mogelijk gemaakt worden. Dit betekent dat klanten via internet moeten kunnen betalen, contactloos pinnen, via incasso en factuur.
Maak jouw eigen website met JouwWeb